Popis
Riadiaca jednotka motora BOSCH pre CITROEN XSARA Picasso 1.6
Hľadáte originál riadiacu jednotku motora pre Citroën/Peugeot s motorom 1.6 16V? ECU Bosch M7.4.4 (ME7.4.4) s číslami 0261207318 / 9648483480 je presná jednotka, ktorú PSA osadila do motora TU5JP4 (kód NFU). Ideálna náhrada za originálny diel, keď riešite problémy so štartovaním, nepravidelným chodom, chybami zmesi alebo výpadkami komunikácie ECU.
Hlavné výhody
– Originál BOSCH – spoľahlivosť a plná kompatibilita s PSA
– Overiteľné číslami dielov – jednoduchý výber správnej jednotky
– Vhodné pre obľúbené modely Citroën a Peugeot s motorom 1.6 16V NFU (TU5JP4)
Kompatibilita (orientačná)
– Citroën Xsara Picasso 1.6 16V NFU
– Citroën Xsara 1.6 16V NFU
– Peugeot 206 / 206 CC 1.6 16V NFU
– Peugeot 307 1.6 16V NFU
– Peugeot Partner (I/II) 1.6 16V NFU
– Peugeot 1007 1.6 16V NFU
Poznámka: Pri PSA sa vždy riaďte číslom dielu na štítku ECU a VIN – rôzne kalibrácie softvéru. Ak si nie ste istý, pošlite nám e-mailom číslo dielu a VIN a my skontrolujeme kompatibilitu.
Čísla dielov (OE/OEM)
– Bosch: 0 261 207 318 (0261207318)
– PSA/Siemens: 9648483480, 9643897580
– Servisné čísla PSA: 1940.T1, 1940.T2 (1940T1, 1940T2)
Pre správnu funkciu je potrebná zhoda aspoň čísla hlavnej jednotky.
Technické informácie
– Typ ECU: Bosch ME7.4.4 (Motronic) – benzín, sekvenčné vstrekovanie
– Motor: 1.6 16V TU5JP4 (NFU), Euro 3/4 podľa kalibrácie
– Konektory: 3× 32pin (celkom 96 pinov), čierno/šedé viacnásobné konektory
– Kryt: hliníkový, odolný, namontovaný v motorovom priestore
– Funkcie: ovládanie zapaľovania a vstrekovania, ovládanie lambda, ovládanie plynu, EOBD komunikácia
– Komunikácia: K-line (pre novšie modely aj CAN v závislosti od výbavy)
– Imobilizér: vyžaduje sa spárovanie s BSI/kľúčmi (pozri Montáž a kódovanie)
Montáž a kódovanie – ako postupovať
– Reklonovanie dát: najistejší spôsob – preneste obsah EEPROM/Flash zo starej ECU do tejto (immo kód a konfiguráciu si ponecháte). Odporúčané, nie je potrebné žiadne ďalšie párovanie.
– Virginizácia: uvedenie do „nového“ stavu a následné kódovanie pomocou diagnostiky (Lexia/DiagBox) do vášho BSI a kľúčov.
– Zmena „setu“ (ECU+BSI+klávesy): alternatíva, ak máte kompletnú sadu. Táto ponuka zahŕňa iba samotnú ECU.
Odporúčaná inštalácia v odbornom servise. Pred inštaláciou skontrolujte napájanie, uzemnenie a zväzok, aby ste predišli okamžitému poškodeniu novej jednotky.
Typické príznaky poruchy pôvodnej ECU
– Studené/teplé štarty, vynechávanie valcov, kolísanie voľnobehu
– Chyby škrtiacej klapky, zmesi (lambda), poruchy komunikácie ECU
– Náhodné trhanie motora, neustále kontrolka motora bez iného dôvodu
Stav a záruka
– Stav: použitý originálny diel, viď foto (žiadne strihanie zväzkov, nepoškodené konektory)
– Funkčnosť: pred demontážou z prevádzkyschopného vozidla; skladované v suchu
– Zaručene to vyskúšať: ak je nainštalovaný a kódovaný správne
– Faktúra ako samozrejmosť
Balenie
– 1× riadiaca jednotka motora Bosch ME7.4.4 (0261207318 / 9648483480)
Ako overiť správnu časť
– Porovnajte čísla na štítku ECU: 0261207318, 9648483480, 9643897580, 1940.T1/T2
– Skontrolujte typ motora: 1.6 16V TU5JP4 (NFU)
– Overte si počet a farbu konektorov (3× 32pin)
Máte pochybnosti? Napíšte nám VIN a číslo vašej starej jednotky – poradíme.







